reklama

Najšportovejšími mestami Slovenska v sezóne 2009/10 Svit a Senica

Pred začiatkom novej športovej sezóny 2010/11 (resp. vo futbale krátko po jej začatí) sa vráťme na skok ešte k tej predchádzajúcej. Cieľom predkladanej analýzy bolo, na základe vopred stanovených kritérií, porovnať neporovnateľné (?). Výsledkom bol 0-tý ročník súťaže o titul najšportovejšieho mesta Slovenskej republiky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Na úvod

Hneď na úvod by som chcel podotknúť, že ide skôr o zábavnú a odľahčujúcu štatistiku, o hru s číslami. Sledovaním mnohých športových odvetví som dospel k myšlienke o vytvorení rebríčka slovenských miest podľa koeficientu, ktorý som vyrátal na základe presne špecifikovaných ukazovateľov.

Postup výpočtu

Zo športových tabuliek som každému mestu priradil družstvá a ich počet, súťažiacich v jednotlivých odvetviach v sezóne 2009/2010. Bral som do úvahy športy, ktoré sú, hádam sa zhodneme, v celoslovenskom merítku najviac sledované:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
  1. hokej - extraliga, 1.liga, 2.liga, 1.liga žien

  2. futbal - Corgoň liga, 1.liga, 2.liga, 3.liga, 4.liga, 1.liga žien

  3. basketbal - 1.liga, 2.liga (muži aj ženy)

  4. volejbal - 1.liga, 2.liga (muži aj ženy)

  5. hádzaná - 1.liga, 2.liga (muži aj ženy)

Jednotlivým ligám som priradil počet bodov nasledovne:

Hokej

Futbal

Basketbal, Volejbal, Hádzaná

SE - 8 body

CL - 10 bodov

I. liga -5 bodov

I.liga - 5 bodov

I. liga - 8 bodov

II. liga - 2 body

II.liga - 2 body

II. liga - 6 bodov

I.liga ženy - 2 body

III. liga - 4 body

IV. liga - 2 body

*SE - Slovnaft extraliga, CL - Corgoň liga

Potom som postupoval jednoducho. Zrátal som body pre každé mesto vo všetkých uvedených športových odvetviach (napr. Sabinov: hokej - II. liga - 2 body + futbal III. liga - 4 body, volejbal, basketbal, hádzaná - 0 bodov = 6 bodov).

Aby boli zvýhodnené mestá, v ktorých je zastúpených viac športov, zaviedol som ešte bonus komplexnosti, a to nasledovne:

  • mestá, kde má zastúpenie všetkých päť športov dostali 10

  • mestá so štyrmi odvetviami 7 bodov

  • mestá so tromi odvetviami 5 bodov

  • mestá so dvomi odvetviami 3 body

  • mestá s jedným odvetvím 1 bod

Opäť uvediem príklad: Sabinov má zastúpenie v dvoch športových odvetviach, t.j. 3 body. Plus vyššie uvedených 6 dáva výsledný súčet 9.

Samozrejme, najvyššie súčty mali mestá s najvyšším počtom obyvateľov. Preto som vydelil celkový súčet bodov celkovým počtom obyvateľov daného mesta (pre „lepší vzhľad" a nepracovanie s veľmi malými číslami som to vzapätí vynásobil * 1000).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pr.: Sabinov: 9 bodov / 12 495 obyvateľov * 1000 = výsledný športový koeficient = 0,720


Výsledky

Po zoradení koeficientov som dostal Tabuľku „najšportovejších" miest Slovenska vzhľadom na ich veľkosť podľa počtu obyvateľov:

1.

Svit

2.

Turčianske Teplice

3.

Sobrance

4.

Senica

5.

Spišské Podhradie

6.

Giraltovce

7.

Vrbové

8.

Nemšová

9.

Vysoké Tatry

10.

Lipany

* tabuľka všetkých miest je uvedená na mojom profile na facebooku http://www.facebook.com/album.php?aid=53976&id=1580958198&saved#

Keďže v tabuľke prevažovali malé mestečká, spravil som ešte jednu, v ktorej kritériom bolo aspoň 10 tisíc obyvateľov. Tu je poradie nasledovné (v druhom stĺpci je poradie miest v tabuľke 1):

1.

4.

Senica

2.

11.

Ružomberok

3.

12.

Šaľa

4.

13.

Svidník

5.

15.

Púchov

6.

16.

Spišská Nová Ves

7.

17.

Dubnica nad Váhom

8.

18.

Moldava nad Bodvou

9.

19.

Myjava

10.

20.

Pezinok

* tabuľka všetkých miest je uvedená na mojom profile na facebooku http://www.facebook.com/album.php?aid=53976&id=1580958198&saved#

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Podrobné tabuľky sú uvedené na konci, pričom treba podotknúť že zo 138. slovenských miest „bodovalo" 104, v ostatných 34 mestách Slovenska nie je lokalizovaná žiadna z uvedených športových súťaží. Ide o mestá: Holíč (jediné mesto s počtom obyvateľov väčším ako 10 tisíc), Čierna nad Tisou, Dobšiná, Dudince, Ilava, Jelšava, Kremnica, Krupina, Leopoldov Liptovský Hrádok, Medzev, Modrý Kameň, Nováky, Podolínec, Rajec, Rajecké Teplice, Sečovce, Sliač, Spišská Belá, Spišská Stará Ves, Spišské Vlachy, Stará Turá, Stupava, Svätý Jur, Šaštín-Stráže, Tlmače, Tornaľa, Trenčianske Teplice, Trstená, Turzovka, Veľký Meder, Vrútky, Žarnovica, Želiezovce

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na záver

Na záver by som ešte raz podotkol, že ide o „zábavnú" štatistiku, pokus o osvieženie v týchto horúcich letných dňoch a možno aj o „nažhavenie" všetkých športových nadšencov pred novou sezónou. A už teraz sa tešme na to, ktoré mesto získa titul o rok, v oficiálnom prvom ročníku.

Športu zdar!

Daniel Dedina

Daniel Dedina

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek s interesom o cestovanie a šport Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu